Saturday 24 March 2012

Nyanyian hati ♥



Salah ke kalau kita rindu seseorang tapi di pendam ? Tapi bila diluahkan tak dihargai ? Lumrah hidup manusia, selagi tidak capai kemahuannya ,selagi itu akan dicari hingga mendapat kepuasan diri. Namun bila kepastian suda nyata , di endahkan begitu sahaja.

Bila yang dekat tidak dipedulikan , tapi bila ianya pergi menjauh..sesal menjalari diri . Ingatlah kawan , hargai orang yang menyayangi kita. Jika seseorang menyuruh kite membuat sesuatu untuk kebaikan diri , bukannye sesuatu yang merimaskan . Sikap kasih dan prihatinnya dia terhadap diri kita. Mungkin bagi kite waktu itu , alangkah bahagianye hidup tiada teman , tiada bebelan perlu didengar .. Tiada perlakuan yang disuruh..tiada,tiada..yang ada hanya diri kita kesendirian, makin sunyi , makin dipinggirkan. Makin dahagakan kasih sayang. Rindu bebelan yang dikasihi dahulu . Namun semuanya terlambat, jika dia ..pergi meninggalkan kita .

Hargailah ibu kite selagi dia masih hidup. Setiap bebelan adalah kasihnya pada kita , setiap suruhan , amarah adalah sayangnya pada kita . Itulah kasih sayang seorang ibu kepada anaknya. Ibu yang sentiasa inginkan kebahagiaan anaknya. Janganlah menganggap setiap nasihatnya adalah perkara yang merimaskan , terimalah dengan senyuman. Bersyukur kerana masih ada insan yang menjaga dan mendidik kita , ke arah kehidupan yang benar dan sebaik-baiknya..

Sayang mama eyka sangat-sangat ♥ Misrusdiana bt Ahmad ♥


iloveyoumamasangatsangat c:



No comments:

Post a Comment

HAK MILIK GADESDIANA